hallonvagentillsolberga

Alla inlägg under maj 2012

Av Emme - 28 maj 2012 19:59

Idag har jag varit hos min jobbarkompis som ska hjälpa oss med tårtorna,

så nu har jag böcker framme och bara tårtor i huvudet ;)

hihi, så roligt!


 

Av Emme - 27 maj 2012 21:05

Efter en snabb morsdag fika på Hallonvägen stack vi iväg till Hille och fick sprayat han med fästingmedel,

hela mulen hade massa småtting fästingar...usch...

Sen tog vi en liten promenad, härligt. Lika snäll och lätt att hantera som alltid :)


 


 


 


Sen tog vi en kvällskaffe uppe på gräddhyllan i Ryk :)


 

Av Emme - 26 maj 2012 18:17

Denna helg är min jobbhelg, segt men ett måste....

Men lite saker händer ändå trots arbete.

Daniel är såklar borta på tomten och röjer,

idag röjde han brevid de skalade berget som typ bara består av enar,

skönt att även få röjt där.


Grävaren har även blivit lite utsmyckad :)


 


Fredagskvällen tillbringades ute i Glöchär med våra goa vänner Lotte och Jocke
En kväll med planering och god mat, som alltid!


 


Våra sötnosar!   

 

Fining!

 

Av Emme - 24 maj 2012 18:48

Började dagen att åka upp till Fanny o Linnea där vi tog kaffe o hemmagjord äggost, jättegott!


Sen bar det av till stallet för att göra Hille ren efter en vinter utan duschningar, nu glänser han igen!
Så fin!


 


 


Påväg hem så ringder Wentzel så hon tog sig en promenad över till mig sedan kom även Jessica från jobbet över,

så det blev kaffe och kaka i solen. Härligt!!


 


Sen blev det matdax och idag testade jag på ett tips som min jobbarkompis Pernilla tipsade mig om,
ojoj vad gott det blev.


"Knyten" med potats, torfrukter, smör, kryddor och vitt vin
Även "knyten" med lax, örter, kryddor, smör och vitt vin
MUMS, vad gott det blev!


 


 


Då jag jobbar hela helgen blev det som lite helg för mig idag, tom efterrätt på en torsdag :)
Cokladfundant!


 


 


Nu säger vi god natt, en trött Benny här som gottar sig hos Wentzel :)

Av Emme - 22 maj 2012 22:35

Nu är äntligen nybyggnads-kartan klar, så idag fick vår artitekt på Mjöbäck kartan för att lägga in huset på

så det kommer på rätt höjd samt lägg till en gång från parkeringen till huset som var något vi hade glömt.


Görans kommentar idag: "jag har sätt blåljus ert hus nu"
haha han e grym!
Skönt att de jobbar så fort de kan!  


Tyvärr klarar jag inte att få in en PDF-fil, ska se om jag lyckas göra om den i morgon.

Puss o Natti natt

Av Emme - 21 maj 2012 12:58

Idag åkte jag o Benny till Jessica o Troja för att bege oss upp till sjön för bad och kaffe i solen!  
Underbart, men nu bär det av till jobbet för ett av tre kvällspass, segt med dessa kvällar..


 

Av Emme - 20 maj 2012 18:14

Idag hämtade vi traktorn för att ta bort lite timmer bort till gården... blev stressigt för precis när vi kom fram med traktorn kom en bil så de blev att skynda sig!!

Daniel höll på att rinna bort av svett, haha, stackarn!


Även Rose-marie, Lollo, Harry o Alfred kom förbi, jättekul!

Sen hade vi våra trogna hjälpredor på plats oxå, Atterskogs  


 

Av Emme - 19 maj 2012 21:29

Dagen började med frukost på Hallonvägen men campange o diadem som överraskning av mina goingar  

Massa spännande äventyr inne i Haga o Järntorget  

Tiden gick så grymt fort så det blev lite stressigt hem till barnvaketen som skulle på bröllop.


 


Sen blev det massa bus o go mat hemma, en underbar dag idag!!


 


Tack för en underbar dag/kväll!!   


Ovido - Quiz & Flashcards