hallonvagentillsolberga

Alla inlägg under november 2013

Av Emme - 24 november 2013 19:40


Nu börjar även hallen ta form,
tapeterna snart uppe.
Lördag kväll, en god vän,
julmust o marabou black gjorde att vi nästan fick gjort allt ??

Av Emme - 16 november 2013 22:46


Idag har äntligen mina fina plank kommit upp i hallen!
Plank som kommer ända från Blikinge, Snibbatorpet, som är från tidigt 1900-tal.
Har legat länge i huset och Daniel varit så trött på att flytta runt dom i huset då de jämt varit i vägen ;)



Sen har Agnetha och Sune hjälpt oss i tvättstugan, är nästan klart.
Är endast vid fönstret kvar.
Härlig va?


Själv har jag gjort finslip i de andra rummen. Syns dock inte så bra på bild ;)

Av Emme - 15 november 2013 10:51

Nu är klinkersen i hallen färdig,

fogad och tvättad så det skiner nu ;)


 


Tvättstugans klinker är också fogad och tvättad.

Så nu idag ska taperterna upp och snart kaklet.

Här ser ni får början med klinket till färdigtfogat.


 


 


 

Nu är det nytvättat så det är inte riktigt så här mörkt, golvet är ljusgrått annars.

 


El-centralen börjar ta form och snart är den också klar,

men lite pill kvar.


 


Hästarna mår bra trots leran, usch och fy för denna lera!

Snart blir det vintervila för Hille,

känns i hela han att han behöver en välförtjänt vila.

Å det är han värd efter en sommar och höst full av träning.


 


  

Av Emme - 14 november 2013 11:34




...Ja då kommer det komma uppdatering igen, ja vet att de var väldigt längesedan.

Mycket småpill som inte syns har gjorts de sista. Men nu ska ni snart få se att det hänt massa   

Tvättstugan, där har jag valt lite "out of the box" (mot vad jag brukar välja) ;)

hihi, ska bli spännande o se hur det blir.


Nu blir det kaffe med chokladboll, snart lite lunch innan det är dags att dra iväg till KS.


 


Nu ska jag se vad jag behöver beställa/avrop till huset.

Puss på er   




Ovido - Quiz & Flashcards