hallonvagentillsolberga

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Emme - 9 mars 2013 17:43

Ja, vilken fantastisk rolig dag, lärt mig så mycket.

Har idag varit iväg och hört lite timmer och tränat tävlingskörning i skog.

Blev inga stora lass för lille Hille, en stock i tagen och sedan kälken i ban-körningen.

Räcker gott för lille Hille.


Hästarna fick stå uppbundna när vi gick iväg för att kolla på hur vi skulle ta ner stockarna

och en häst visade hur alla tävlingsmoment gick till, så grym den hästen var.

Jag har 7 år på mig att träna Hille, den var tio nämligen så jag har tid på mig att få Hille så bra. ;)


 


Efter genomgången blev det lunch, oj vad tiden sprang iväg.

Ost och baconkorv ;) (tack för tipset med korven Fanny & Kjell ;))
med skagenröra på, mmm vad gott!

 


 


Banträning, pinnar som sticker ut på sidorna av träden som man inte får riva

och med haltövningar där det var olika lång tid som hästen skulle stå still.

Klarade banan,inte en pinne ramlade

och klarade halterna toppen.

Nästa gång får det kanske bli vagn med timmer på ;)

 


Hille skötte sig jättebra,

var lite het på gröten till en början, kunde fin piaff och passage,

haha lilla killen!

Roligt ändå att han har lätt att samla ihop sig,

men då när man rider och inte fullt lika roligt när man kör ;)

   

Ovido - Quiz & Flashcards